
Geçtiğimiz ay yayınlanan bu reklamda gördüğümüz, Maximiliano Braga tarafından çizilen bir manga kızının, Covergirl Teens marka maskarayı sürdüğü gözünün kocaman, diğer gözünün ise küçücük olduğu. Bildiğimiz gibi, maskaralardan beklenilen kirpikleri dolgunlaştırarak gözlerin büyüdüğü etkisini vermesidir, zaten tüm kozmetik markaları maskara reklamları için bu olguyu kullanmışlardır. Lakin Covergirl Teens'in, bunu göstermek için bir manga kızını kullanıp, meşhur büyük gözlerinin sırrının kendi maskarasında yattığını ifade etmesiyle, belki de bugüne kadar yapılan en zeki ve akılda kalıcı fikirlerden birini ürettiğini söylemek yerinde olacaktır.
Japon kültürünün uzun süreden beri parçası olan manga, günümüzde de dünyanın her tarafındaki büyük bir genç kitlesi tarafından sevilip izlenmeye devam etmektedir. Sevimli ve süslü manga kızları da, genç kızlara oldukça hitap ederek, kendilerine hayran bırakmakta ve özendirmektedir. İşte bu yüzden de, adından da anlaşıldığı gibi Covergirl Teens, bu reklamla hedef kitlesi olan genç kızlara çok iyi ulaşmaktadır. Bunun dışında, bir çok ünlü kozmetik markası ürün reklamlarıyla kadınları, ama daha çok yetişkinleri hedef almıştır. Verdikleri mesajlar da daha kadınsı ve etkileyici bir görüntü yaratmak üzerine olmuştur. Fakat son zamanlarda, genç kızlar kadınlardan neredeyse daha fazla makyaj yapmaktadır ve markalarca bunun üzerinde çok fazla durulmadığı dikkat çekmektedir. Genç kızlara yönelik daha hafif ve cıvıl cıvıl ürünler, gerek varolan markalarca, gerekse yeni oluşturulabilecek markalar tarafından, olması gerektiğinden daha az üretilmekte ve reklamı yapılmaktadır. Bu açıdan bakıldığında da avantaj sahibi Covergirl Teens farkını ortaya koyabilmekte ve daha çok ilgi çekebilmektedir.
Uzun lafın kısası, Sailor Moon gibi gözler için: Covergirl Teens !
No comments:
Post a Comment